Loading...

Nowy rodzaj banneru i listy zakupowe B2B w nowej wersji Comarch e-Sklep

paź 04, 2024

Aktualizacja Comarch e-Sklep, która pojawiła się w ostatnich dniach września, to przede wszystkim zmiany w sferze wizualnej sklepu, ale także spore udogodnienie dla klientów sklepów B2B. Zapraszamy na przegląd zmian z naszą ekspertką, bo w tej jesiennej paczce odkryliśmy kolczaste niespodzianki.

Nowość w szablonie Szafir: wiele list zakupowych w e-Sklepie B2B

Dodana w najnowszej wersji funkcjonalność pozwala na bardziej uporządkowane planowanie zakupów. Zalogowani użytkownicy biznesowi mają możliwość tworzenia, edytowania i usuwania list zakupowych. Dla konkretnych produktów na takiej liście można dodać przypomnienie o planowanym terminie zakupu lub przekazać całą listę do koszyka, bądź zapytania ofertowego.

O ile same listy funkcjonują bardzo sprawnie, to niestety szablon powiadomienia mailowego pozostawia wiele do życzenia,
 powiadomienie mailowe o terminie zakupu

Nowe rodzaje banerów w szablonie Topaz (B2C)

W nowej wersji szablonu Topaz dodane zostały dwa rodzaje rozbudowanych bannerów wieloobrazkowych. Pierwszy z nich rozszerza możliwości prezentowania obrazków w poszczególnych kategoriach, a drugi umożliwia jednoczesne prezentowanie kilku towarów z grupy objętej promocją oraz dodatkowej grafiki.

Ciekawe w swoim założeniu nowości wymagają szczególnej uwagi przy ich wykorzystaniu.

Indywidualny banner dla kategorii produktowej

Dodając banner składający się z kilku obszarów na grafiki należy mieć na uwadze, że kolejność dodanych w konfiguracji bannera grafik decyduje o obszarze, w którym dana grafika zostanie wyświetlona, oraz że każda grafika musi być skrojona na miarę obszaru, w którym ma się pokazać.

kolejność zdjęć na bannerze wieloobrazkowym

formaty zdjęć na bannerze

 

Wiąże się to z tym, że jeśli dana grafika ma być wyświetlana tylko w wybranych kategoriach, należy zadbać o to, aby była ona dodana w odpowiedniej kolejności na liście grafik i o odpowiednich dla danego pola wymiarach, Inaczej zmieni się układ obrazków na banerze i popsuje całą kompozycję: małe grafiki się rozciągną, duże zmniejszą do nieczytelnych rozmiarów i/lub powstaną luki między grafikami.

Sporym wyzwaniem, w przypadku bannera rodzaju „wieloobrazkowy” będzie już samo przygotowanie odrębnych grafik dla każdej z kategorii.

Aby nie pogubić się w mnogości obrazków dodanych w konfiguracji banera sugeruję przygotowanie odrębnego banera dla każdej z gałęzi drzewa kategorii:

bannery dla podkategorii
Czyli wciągnięcia na listę towarów w kreatorze tyle banerów, ile mamy drzew z kategoriami:

wiele wersji bannera w kreatorze szablonu

gdzie znależć nazwę bannera

Zwróć uwagę na nazwy banerów, żeby łatwiej było później odnaleźć je w panelu sklepu. Najedź kursorem na banner, aby pokazała się ikonka „i” w prawym dolnym rogu nakieruj na nią kursor i zapisz nazwę, lub miej kreator nadal otwarty w oddzielnym oknie lub zakładce, aby później móc zerknąć na nazwę.

Pamiętaj, że swój szablon możesz wyeksportować i zaimportować do kreatora w dowolnym momencie i tak samo sprawdzić potrzebne nazwy później.

 

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby dla urozmaicenia wizualnego każdemu drzewku kategorii dodać innego typu banner (dwuobrazkowy, czteroobrazkowy, itp).

Po zaimportowaniu szablonu do sklepu orientację w banerach na liście banerów wspomoże wyciągnięcie do widoku kolumny ‘Opis’, a w szczegółach konfiguracji każdego z banerów uzupełnienie tego pola np. nadrzędną nazwą kategorii drzewa, któremu baner ma być przeznaczony. 

dodatkowe opisy bannerów

Warto pamiętać, że nazwa banera jest jednocześnie jego unikatowym numerem ID po którym szablon jest w stanie go odnaleźć i pokazać, toteż nie wolno jej zmienić na własną. Sklep się od tego nie zepsuje, ale trzeba będzie poświęcić czas lub prosić o pomoc swojego Opiekuna Comarch, aby to sprostować.


Banner promocyjny

To ciekawa wersja pluginu służącego do pokazywania grupy towarów „promocyjnych”, które w systemie ERP zostały oflagowane atrybutem czasowym np. nowość, promocja, polecane itd. w układzie umożliwiającym zaprezentowanie obok nich uatrakcyjniającego zdjęcia lub grafiki zwracającej uwagę na promocję.

banner promocyjny

Obrazek towarzyszący można swobodnie wymieniać (np. dopasowując tematykę promocji do aktualnej okazji), w panelu administracyjnym w konfiguracji banera skojarzonego z tym pluginem, jednak liczbę pokazywanych produktów czy typ promocji (nowości, polecane, gazetka..) definiujemy na etapie projektu w kreatorze, później pozostanie tylko zmiana w tym zakresie poprzez edycję plików HTML szablonu lub przerzucenie szablonu ponownie do kreatora i skorzystanie z edytora tego pluginu. Zapewne ograniczenia wynikają z wczesnego etapu rozwoju tej nowości a w przyszłości będzie można się spodziewać przeniesienia całej konfiguracji w obręb panelu sklepu.

Nowy układ wpisów w blogu w szablonach B2C

Nowy wygląd bloga zbliżony do tego, co już prezentowaliśmy w autorskim szablonie Profi-Topaz trafił na stałe do podstawowych szablonów B2C od Comarch : Topaz, One Page i Dla Gastronomii.  Dodatkowy układ prezentuje cztery najnowsze wpisy w układzie 1+3, a na liście artykułów prezentowanych jest 12 pozycji.

nowy układ bloga

Niektórym osobom może przeszkadzać mało atrakcyjna, nie wyróżniająca się z treści forma prezentacji daty i tagów wpisów, ale zapewne w przyszłości zostanie to dopracowane.

Nowy układ listy towarów – szablon Topaz (B2C)

Z informacji o nowościach rozesłanych przez Comarch wynikać by mogło, że nowy widok listy jest dowolnie konfigurowalny i można obok siebie wyświetlić np. atrybuty, krótki opis towaru oraz jego oceny.

W rzeczywistości mamy do wyboru predefiniowane warianty, których nie można łączyć: atrybuty i krótki opis nie mogą być prezentowane równocześnie, podobnie z przyciskami dodania do porównania oraz oceny towaru.

Edycja zawartości nagłówka sklepu

Doczekaliśmy się możliwości wpływania na linki pojawiające się w nagłówku sklepu, jednak nie wszystkie typy nagłówków dostępnych w kreatorze (możliwych do wykorzystania w szablonie sklepu) zostały rozbudowane o obsługę tej konfiguracji. Póki co, są to jedynie header-2 oraz header-3:

Na ten moment podczas konfiguracji takiego menu można umieścić w nim odnośniki do stron funkcjonujących w sklepie (prócz strony ‘produkty’) i linki zewnętrzne.

Nie ma jeszcze rozwiązania, które pozwala w wygodny sposób wskazać kategorie sklepowe, ani nawet strony zbiorczej - ‘lista towarów’ (produkty), także chcąc wyeksponować w menu skróty do kategorii sklepowych trzeba korzystać z opcji ‘linki zewnętrzne’ i ręcznie wprowadzić adresy lub po prostu zaimplementować poprzez kreator wersję nagłówka, która od początku taki rodzaj informacji pokazuje (typ 3 i 4).

Integracja z Allegro

W październiku Allegro wprowadza wiele zmian dla kupujących i sprzedających, i o ile niektóre z nich, jak zmiana prezentacji towarów na listach wyników wyszukiwania nie wpływa bezpośrednio na oferty synchronizowane z Comarch e-Sklep, to do części z nich twórcy e-Sklepu postanowili się odnieść.

Sprzedaż tylko dla klientów biznesowych

Od pewnego czasu istnieje możliwość sprzedaży towarów tylko dla firm w ramach Allegro Bussines. W zaktualizowanym formularzu wystawiania ofert w nowym panelu administracyjnym dodana została możliwość oznaczania ich jako dostępnych wyłącznie dla klientów biznesowych lub dla wszystkich.

Osoba odpowiedzialna za zgodność produktu

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Dyrektywy GPSR do formularza wystawiania ofert Allegro dodane zostało pole umożliwiające wskazanie osoby odpowiedzialnej za zgodność produktu. Istnieje możliwość seryjnego dodawania tej osoby do wielu ofert jednocześnie oraz definiowania osoby odpowiedzialnej z poziomu szablonów ofert Allegro. Dane osoby odpowiedzialnej za zgodność produktu możesz dodać lub edytować bezpośrednio w serwisie Allegro.

Zmiany w panelu administracyjnym

Wielkimi krokami nadchodzi moment wyłączenia starego panelu administracyjnego, w związku z czym po zalogowaniu system automatycznie przekieruje nas na nową wersję.

W niej, po aktualizacji, znajdziemy uzupełniony o „Ceneo - Kup teraz” obszar Integracje: Marketplace oraz powiązaną z nią zakładkę w Dzienniku zdarzeń.

Pamiętaj o aktualizacji swojego sklepu

Mamy nadzieję, że opisane przez nas problemy nie zniechęcą Cię do aktualizacji Comarch e-Sklep. Gdyby jednak potrzebna była pomoc przy konfiguracji szablonu lub Twój sklep wymagał bardziej indywidualnego podejścia – skontaktuj się z nami.

Potrzebuję pomocy z moim Comarch e-Sklep

 

 

 

 

 


Podziel się:
Góra